LopŠELIS
SUSIPAŽINKIME INDIVIDUALAUS SUSITIKIMO METU. VYKSTA PRIĖMIMAS 2025 M. RUGSĖJO MĖNESIUI. REGISTRACIJA >
Kuo lopšelio klasė ypatinga?
Kiekvienas yra laisvas rinktis veiklą pagal savo interesus, todėl mokantis vaikui pavyksta sutelkti dėmesį ir jį vis ilgiau išlaikyti. Veikiant savo tempu panaudojama vis daugiau proto, vaizduotės, socialinių įgūdžių, o dalinantis savo patirtimi, talkinant vienas kitam, bedradarbiaujant, visi sėkmingai gali eiti į priekį pažinimo keliu.
Kokia jos struktūra?
Lopšelio montessori aplinka suskirstyta į 4 esmines sritis:
gyvenimo praktikos pratimai, jais siekiame sudaryti sąlygas vaikams (sumažinant suaugusiems įprastus objektus) patirti gyvenimiškus įgūdžius ir ugdyti juose savarankiškumą.
kalbos ugdymas, čia plečiame savo žodyną, mokomės taisyklingai tarti įvairiausius žodžius, grupuoti daiktus pagal kategorijas ir žinoma, pamilti knygas ir jų skaitymą.
akies – rankos koordinacija, padeda tobulinti jusles ir labiau įsitraukti į gyvenimą, naudojant savo įgūdžius.
meno sritis, lavinti estetiką, pagarbą aplinkai, pažinti garsus ir spalvas, suteikti pamatinius įgūdžius kūrybiškumui.
Kokie yra tokio amžiaus vaikai?
Jiems būdinga laisvė judėti, tyrinėti, tai kas jiems įdomu, tobulinti savo įgūdžius, savarankiškumą (aš noriu pats!) ir jau nuo tokio amžiaus priimti sprendimus (pvz. kokią veiklą noriu pasirinkti).
Kokie darbeliai laukia mažųjų klasėje?
Didžiąją klasės dalį sudaro gyvenimo praktikos pratimai, kur vaikai gali patys sau pasiruošti užkandžių, rūpintis augalais, plauti indus, skalbti, plautis rankas, serviruoti stalą, rūpintis klasės švara ir estetika. Mažiesiams tokia veikla labai patinka, nes namuose mato savo tėvus darant šias veiklas ir jie nori būti aktyviais šeimos ir (lopšelio bendruomenės) nariais.
Vaikai ugdo meninį suvokimą tyrinėdami ir grodami įvairiais muzikos instrumentais, piešdami, grožiedamisi ant sienų pakabintais paveikslais.
Tobulina akies – rankos koordinaciją dirbdami su įvairiomis delionėmis, atidarydami ir uždarydami įvairias dėžutes, rūšiuodami įvairius gamtos objektus, karpydami ir net siūdami.
Klasėje vaikų laukia daug priemonių padedančių ugdyti kalbą ir plėsti žodyną, vaikai mokosi naujų žodžių aktyviai veikdami su įvairiais pagal tam tikrą temą sugrupuotais daiktas, pvz.: daržovės, vaisiai, naminiai gyvūnai, aplinkos daiktai, transporto priemonės ir t.t. su vaikais skaitome knygas, o jeigu vaikas nori bet kuriuo metu gali pats patogiai įsitaisyti ant krėsto ir vartyti knygas.